
Τσεχική Δημοκρατία, 6 Μαΐου 2025 – Η τσεχική κυβέρνηση ενέκρινε νέα δεκαετή στρατηγική διαχείρισης του ραδιοφάσματος που αναπτύχθηκε από την τσεχική υπηρεσία τηλεπικοινωνιών (CTU), με στόχο τη βελτιστοποίηση της χρήσης του ραδιοφάσματος και την προώθηση της ψηφιακής καινοτομίας. Η στρατηγική, η οποία ανακοινώθηκε σε δελτίο Τύπου στις 12 Μαΐου, περιγράφει σχέδια για το άνοιγμα νέων ζωνών συχνοτήτων, τη στήριξη των επενδύσεων, τη βελτίωση της αποδοτικότητας του ραδιοφάσματος και την ενίσχυση της τεχνικής εμπειρογνωμοσύνης.
Οι βασικοί στόχοι περιλαμβάνουν την ενίσχυση της πρόσβασης σε δίκτυα κινητών επικοινωνιών και ραδιοτηλεοπτικών μεταδόσεων, τη δυνατότητα εφαρμογών χωρίς αδειοδότηση και την υποστήριξη της βιομηχανικής χρήσης ζωνών τέταρτης και πέμπτης γενιάς (4G/5G), όπως 3,4-3,8 GHz και 26 GHz. Ο πρόεδρος της CTU Marek Ebert τόνισε τα επερχόμενα βήματα το 2025, όπως η βελτίωση της λήψης ψηφιακής επίγειας τηλεόρασης (DVB-T2) και η προετοιμασία συχνοτήτων για σύγχρονες υπηρεσίες και επικοινωνία σε καταστάσεις κρίσης.
Η στρατηγική συνεχίζει την πορεία που καθορίστηκε από το σχέδιο του 2015 και τονίζει τον ρόλο του ραδιοφάσματος στις μελλοντικές τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένων των δικτύων 5G, Wi-Fi και των μη επανδρωμένων συστημάτων, ιδίως σε εσωτερικούς και βιομηχανικούς χώρους.