
Puheenjohtaja von der Leyen ja pääministeri Lee ilmoittivat joulukuussa 2022 pidetyssä EU:n ja ASEANin huippukokouksessa EU:n ja Singaporen välisestä uudesta digitaalisesta kumppanuudesta. Sisämarkkinakomissaari Thierry Breton ja Singaporen teollisuus- ja kauppaministeri S Iswaran allekirjoittivat digitaalisen kumppanuuden, jolla vahvistetaan EU:n ja Singaporen välistä yhteistyötä digitaaliteknologian aloilla. Johtava varapuheenjohtaja Dombrovskis ja ministeri Iswaran allekirjoittivat myös digitaalisen kaupan periaatteet. Periaatteilla on yksi digitaalisen kumppanuuden keskeisistä tuotoksista, ja niillä pyritään helpottamaan tavaroiden ja palvelujen vapaata liikkuvuutta digitaalitaloudessa samalla kun kunnioitetaan yksityisyyttä.